Polityka prywatności

Możemy używać cookies i podobnych technologii w celu dostosowania serwisu do potrzeb użytkowników jak również w celach statystycznych i reklamowych.

Korzystając ze strony akceptujesz naszą Politykę Prywatności. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Media Relations

Media relations to współpraca z mediami w celu informowania o misji, strategii i praktyce organizacji w pozytywny, spójny i wiarygodny sposób. Zazwyczaj oznacza to bezpośrednie współdziałanie z osobami odpowiedzialnymi za tworzenie artykułów czy innych środków masowego przekazu. Celem media relations jest maksymalizacja pozytywnego zasięgu w środkach masowego przekazu.

Wiele osób zamiennie korzysta z pojęć public i media relations, jednak takie działanie jest błędne. Media relations odnoszą się do relacji, w której firma czy organizacja współpracuje z dziennikarzami i szerzej mediami, zaś public relations wykracza poza media do otoczenia zewnętrznego i ogółu społeczeństwa.

Możliwe jest, że komunikacja pomiędzy mediami i organizacją zostanie zainicjowana przez jedną ze stron. Musimy jednak mieć świadomość tego, że media nie mogą być kontrolowane. To one mają pełną kontrolę nad tym, co publikują. Ze względu na ten fakt, niezbędna jest regularna współpraca między mediami oraz przedsiębiorstwem. Dzięki temu możliwe jest plasowanie istotnych dla organizacji informacji. W tym celu wykorzystywane są takie narzędzia jak: indywidualne spotkania, informacja prasowa, wywiad okolicznościowy, relacja telewizyjna, program radiowy i inne...

Relacje z mediami w imieniu organizacji pomagają podnieść świadomość, a także wpłynąć na wybrane środowisko. Media relations ułatwia dostęp do małych i dużych odbiorców oraz pomaga w budowaniu publicznego wsparcia i mobilizacji opinii publicznej na rzecz organizacji firmy czy instutucji. Proces przekazywania informacji odbywa się przy wykorzystaniu wszystkich możliwich jej nośników. Ważne jest również aby komunikacja zachodziła w obydwu kierunkach.

Możliwe aspekty, którymi zainteresują się media:

uruchomienie nowego produktu lub usługi
inicjowanie nowych fabryk czy biur
wyniki finansowe
organizacja imprez sponsorowanych lub nagród
uruchomienie kampanii promocyjnej
nagrody i wyróżnienia dla firmy
odwiedziny celebrytów
zaangażowanie w lokalne działania i społeczności

http://pl.wikipedia.org/wiki/Media_relations

Ostatnio zmienianyponiedziałek, 07 listopad 2016 21:24
Więcej w tej kategorii: « Sytuacje kryzysowe

Log In or Sign Up

Nie pamiętasz hasła? / Nie pamiętasz nazwy?